Skip to main content
  • EN
  • BM
  • Search
  • AIA Malaysia
  • Produk Kami
    • Perlindungan Hayat
    • Perlindungan Perubatan
    • Perlindungan Penyakit Kritikal
    • Simpanan & Pelaburan
    • Perlindungan Kemalangan
    • Penyelesaian Hartanah
    • Insurans Kenderaan
    • Produk Dalam Talian
    • AIA Vitality
    • Manfaat Pekerja
    • Insurans Komersial
  • AIA Vitality
    • Bagaimana AIA Vitality Berfungsi?
    • MAFAAT & GANJARAN
    • Testimonial Ahli
  • Tahukah Anda?
    • Kesihatan & Kesejahteraan
    • Kewangan & Insurans
    • Galeri video
    • Statistik Kesihatan
  • Tentang Kami
    • Tentang Kami
    • Tentang AIA Public Takaful Berhad
    • Tentang AIA General Insurance Berhad
    • Tentang AIA Pension & Asset Management (APAM)
    • Peluang Kerjaya
    • Program Komuniti
    • Pusat Media
    • Acara & Promosi
    • Piagam Pelanggan
  • Bantuan
    • Hubungi Kami
    • Temui Kami
    • Soalan Lazim
    • Pengumuman Penting
    • Hab Borang
    • Panduan Pengguna Portal Pelanggan My AIA
  • Log Masuk My AIA
    • Log Masuk Portal Pelanggan
    • Pendaftaran Pelanggan
    • Log Masuk Portal Korporat
  • Investment-Linked Funds
AIA
  • Produk Kami

    Produk Kami

    Pilih daripada salah satu kategori di kanan atau klik untuk cadangan mengikut keperluan anda.

    Kami sedia membantu anda.
    Dana Berkaitan Pelaburan

    Dapatkan maklumat terkini mengenai dana-dana kami dan prestasi dana tersebut.

    Klik di sini untuk Laporan Prestasi Dana Berkaitan Pelaburan AIA 2021

    Untuk Individu

    Untuk Perniagaan

    • Perlindungan Hayat

      Lindungi diri anda dan yang tersayang daripada ketidakpastian hidup dengan pelan insurans hayat dan takaful AIA.

    • Perlindungan Perubatan

      Elak perbelanjaan perubatan yang tidak dijangka dengan pelan insurans dan takaful perubatan AIA.

    • Perlindungan Penyakit Kritikal

      Fokus kepada pemulihan dan bukan komitmen kewangan anda apabila anda mempunyai pelan insurans atau takaful penyakit kritikal AIA.

    • Simpanan & Pelaburan

      Kekal dilindungi apabila anda menjamin masa depan anda dengan pilihan pelan perlindungan dan pelaburan AIA.

    • Perlindungan Kemalangan

      Lindungi diri anda daripada kemalangan dengan pelan perlindungan kemalangan diri AIA.

    • Penyelesaian Hartanah

      Biayai hartanah impian anda dan pastikan isi rumah dilindungi.

    • Insurans Kenderaan

      Dapatkan perlindungan komprehensif untuk kenderaan bermotor anda.

    • Produk Dalam Talian

      Dapatkan pelan insurans dan takaful kami secara dalam talian untuk perlindungan serta-merta.

    • AIA Vitality

      AIA Vitality adalah program kesejahteraan yang disokong oleh bidang sains yang sesuai dengan anda dan memberi ganjaran bagi pilihan kesihatan anda. Ketahui lebih lanjut

    • Manfaat Pekerja

      Lindungi aset syarikat anda yang paling penting melalui penyelesaian kami yang menerajui pasaran.

    • Insurans Komersial

      Lindungi perniagaan anda daripada kejadian yang tidak diingini dan kerosakan.

  • AIA Vitality

    AIA Vitality

    • Bagaimana AIA Vitality Berfungsi?

      Ketahui bagaimana AIA Vitality mendorong anda untuk menjalani kehidupan yang lebih sihat, berpanjangan dan bermakna.

    • MAFAAT & GANJARAN

      Ketahui manfaat dan ganjaran yang boleh anda nikmati sebagai ahli AIA Vitality.

    • Testimonial Ahli

      Dapatkan inspirasi dari kisah ahli kami mengenai pengalaman mereka dengan AIA Vitality.

  • Tahukah Anda?

    Tahukah Anda?

    Panduan dan tip-tip mengenai topik kesihatan dan kewangan terkini.

    LIHAT SEMUA DALAM TAHUKAH ANDA?
    • Kesihatan & Kesejahteraan

      Kehidupan bermakna & sihat bermula hari ini.

    • Kewangan & Insurans

      Kewangan dipermudahkan.

    • Galeri video

      Video pendek mengenai topik kesihatan dan kewangan terkini.

    • Statistik Kesihatan

      Ketahui lanjut mengenai statistik kesihatan terkini.

  • Tentang Kami

    Tentang Kami

    Hampir seabad lamanya, AIA memenuhi keperluan jutaan orang yang sentiasa berubah di seluruh rantau Asia Pasifik.

    BACA LEBIH LANJUT
    • Tentang Kami

      Siapa kami, apa yang kami lakukan, visi dan anugerah-anugerah kami.

    • Tentang AIA Public Takaful Berhad

      Siapa kami, apa yang kami lakukan, visi dan anugerah-anugerah kami.

    • Tentang AIA General Insurance Berhad

      Siapa kami, apa yang kami lakukan, visi dan anugerah-anugerah kami.

    • Tentang AIA Pension & Asset Management (APAM)

      Siapa kami, apa yang kami lakukan, visi dan anugerah-anugerah kami.

    • Peluang Kerjaya

      Berminat untuk menyertai keluarga AIA? Carilah jawatan yang sesuai untuk anda.

    • Program Komuniti

      Berbakti kepada komuniti amatlah penting buat kami.

    • Pusat Media

      Kewangan, siaran akhbar dan maklumat lain mengenai AIA.

    • Acara & Promosi

      Acara & Promosi

    • Piagam Pelanggan

      Komitmen kami untuk Pelanggan kami

  • Bantuan

    Bantuan

    Kami bertekad untuk membantu menjawab pertanyaan anda dengan sentuhan perkhidmatan pelanggan yang memuaskan.

    Hubungi AIA
    • Hubungi Kami

      Tiada jawapan dalam bahagian FAQ? Hubungi kami sekarang.

    • Temui Kami

    • Soalan Lazim

      Ada soalan? Anda boleh dapatkan jawapan di sini.

    • Pengumuman Penting

      Maklumat berguna untuk pelanggan kami.

    • Hab Borang

      Perlukan borang? Carilah di hab borang kami.

    • Panduan Pengguna Portal Pelanggan My AIA

  • Log Masuk My AIA

    My AIA

    Urus pelan AIA dan manfaat pekerja anda, kekal sihat dengan AIA Vitality serta akses perkhidmatan kesihatan.

    Download My AIA
    Download My AIA
    Download My AIA
    Download My AIA
    • individual
      PORTAL PELANGGAN

      Urus pelan AIA, manfaat pekerja dan akaun AIA Vitality anda.

      Daftar Log masuk

    • corporate
      PORTAL KORPORAT

      Untuk kakitangan Sumber Manusia (HR) dan pihak pengantara mengurus portfolio faedah pekerja syarikat dengan lebih efisien.

      Log masuk

  • Language Select
    • EN
    • BM
  • Search
  • Contact Us
    • Hubungi Kami

      Waktu Operasi sepanjang Ramadhan:
      Isnin – Jumaat : 8.30pagi – 4.30petang

    • AIA BHD.

    • AIA PUBLIC TAKAFUL BHD.

    • AIA General Berhad

    • AIA Roadside Assist

Peluang Kerjaya
Back to Top
  • {{title}}

    {{label}}









  • Outbound Contact Centre

    SERTAI PASUKAN KAMI YANG DINAMIK DAN PROGRESIF. BINA KERJAYA ANDA DENGAN KAMI, SEBUAH ORGANISASI MULTINASIONAL YANG MENCARI INDIVIDU-INDIVIDU PROAKTIF, BERFIKIRAN KE HADAPAN DAN BERINOVATIF.

    BAHAGIAN JUALAN TELEPEMASARAN

    BAHAGIAN JUALAN TELEPEMASARAN
    - Tutup + Ketahui Lebih Lanjut

    Senior Manager/Manager - Telemarketing
    • Memimpin dan menguruskan Pasukan Jualan dalam pelaksanaan kempen yang berkesan untuk mencapai sasaran dan objektif jualan jabatan.
    • Memastikan laporan pemantauan harian dikemaskini dengan tepat.
    • Mendorong, mengetuai dan memupuk persekitaran budaya jualan untuk mencapai pelbagai sasaran yang ditetapkan oleh perniagaan.
    • Pemegang Ijazah dengan pengalaman sekurang-kurangnya lapan (8) tahun dalam menguruskan pasukan jualan.
    • Kelebihan bagi calon yang lulus Peperiksaan Pra Kontrak (PCE) dalam Insurans Hayat/Am. 

     

    Senior Team Leader/Team Leader – Telemarketing

    • Memimpin dan menguruskan pasukan Financial Executives untuk mencapai sasaran dan objektif jualan jabatan.
    • Membimbing dan menyediakan latihan termasuk pengetahunan mengenai polisi dan prosedur syarikat serta peralatan untuk menyokong aktiviti harian kepada Financial Executives.
    • Memastikan semua ahli pasukan dilengkapi dengan pengetahuan tentang produk jualan.
    • Bertanggungjawab dalam memantau prestasi kempen dan penilaian KPI bagi memastikan sasaran perniagaan tercapai.
    • Pemegang Ijazah dengan pengalaman sekurang-kurangnya dua (2) tahun dalam menguruskan pasukan jualan.
    • Kelebihan bagi calon yang lulus Peperiksaan Pra Kontrak (PCE) dalam Insurans Hayat/Am. 

     

    Financial Executive – Telemarketing

    • Menggunakan teknik penjualan konsultatif untuk mempromosikan produk insurans kepada pelanggan yang berpotensi.
    • Bertanggungjawab untuk mencapai KPI harian dan bulanan berdasarkan garis panduan Quality Assurance (QA) untuk mematuhi kualiti panggilan syarikat.
    • Pemegang Ijazah atau diploma (atau SPM dengan sekurang-kurangnya satu (1) tahun pengalaman dalam bidang jualan).
    • Mempunyai kemahiran berkomunikasi yang baik. Kelebihan bagi calon yang menguasai dialek Cina.
    • Agresif, bersemangat dan berorientasikan hasil untuk memperoleh pendapatan yang lebih tinggi.

    BAHAGIAN JAMINAN KUALITI

    BAHAGIAN JAMINAN KUALITI
    - TUTUP + KETAHUI LEBIH LANJUT

    Quality Assurance Manager/Team Leader

    • Memimpin dan menguruskan pasukan Quality Assurance untuk mencapai Indeks Prestasi Penting.
    • Menilai dan memberi maklum balas yang membina mengenai kualiti pengendalian panggilan yang dikendalikan oleh Financial Executives mengikut kriteria yang telah ditetapkan.
    • Menjalankan sesi kalibrasi secara berkala bersama rakan sekerja di Outbound Contact Centre, memberi kritikan dan maklum balas yang membina terhadap kualiti dan prestasi panggilan. 
    • Memastikan peningkatan kemahiran dan pengetahuan secara berterusan serta menyampaikan ilmu dalam kalangan ahli pasukan melalui latihan, sesi mentor dan bimbingan khusus.
    • Pemegang Ijazah dengan pengalaman sekurang-kurangnya lima (5) tahun dalam menguruskan pasukan.
    • Mempunyai kemahiran berkomunikasi yang baik. Kelebihan bagi calon yang menguasai dialek Cina.

     

    Quality Assurance Associate

    • Mengkaji dan memberi maklum balas berhubung kualiti pengendalian panggilan oleh Financial Executives mengikut kriteria yang ditetapkan.
    • Mencapai Indeks Prestasi Penting dengan memastikan penilaian panggilan dalam TAT yang dipersetujui.
    • Berkomunikasi dan melaporkan secara berkala kepada Quality Assurance Manager/Team Leader mengenai aspek-aspek yang boleh meningkatkan kualiti panggilan. 
    • Pemegang Ijazah atau diploma dengan sekurang-kurangnya satu (1) tahun pengalaman dalam bidang berkaitan.
    • Mempunyai kemahiran berkomunikasi yang baik. Kelebihan bagi calon yang menguasai dialek Cina.

    BAHAGIAN SOKONGAN

    BAHAGIAN SOKONGAN
    - TUTUP + KETAHUI LEBIH LANJUT
    Recruiter
     
    • Melaksanakan dan menguruskan pelan pengrekrutan di Outbound Contact Centre.
    • Mengenal dan mempelbagaikan saluran pengambilan pekerja untuk menyokong keperluan Outbound Contact centre yang kian berkembang. 
    • Pemegang Ijazah dengan sekurang-kurangnya dua (2) tahun pengalaman dalam bidang berkaitan.
    • Mempunyai kemahiran berkomunikasi dan interpersonal yang baik.
    • Mampu bekerja sendiri dan juga berkumpulan.

     

    Sales Trainer

    • Merangka, merancang, mengatur dan menjalankan latihan di Outbound Contact Centre.
    • Memantau, menilai dan merekod keberkesanan aktiviti dan program latihan.
    • Mengatur dan menghasilkan bahan-bahan latihan seperti risalah dan bahan visual.
    • Menjalankan dan menganalisis keperluan latihan.
    • Pemegang Ijazah dengan pengalaman sekurang-kurangnya dua (2) tahun pengalaman dalam bidang berkaitan.
    • Mempunyai kemahiran dalam pengukuhan pasukan dan interpersonal yang baik.
    • Mempunyai kemahiran berkomunikasi dan pembentangan yang cemerlang. Kelebihan bagi calon yang menguasai dialek Cina.

     

    Telemarketing Campaign Planning & Implementation

    • Mengurus dan memastikan program/kempen telepemasaran yang diusahakan oleh unit perniagaan dirancang dan dilaksanakan dengan betul.
    • Mendapatkan maklum balas secara proaktif untuk membantu penambahbaikan dalam jualan, perkhidmatan dan kecekapan operasi serta kepuasan pelanggan.
    • Merangka skrip yang berkesan dan memahami tingkah laku membeli pelanggan.
    • Memastikan ketepatan dan menyerahkan semua laporan kepada pihak yang berkenaan dalam tempoh yang dikehendaki.
    • Pemegang Ijazah dengan pengalaman bekerja sekurang-kurangnya  dua (2) tahun pengalaman dalam bidang berkaitan.

     

    Business Analyst

    • Menyediakan laporan harian dan bulanan prestasi Pasukan Jualan secara tepat dan pada waktunya. 
    • Bertanggungjawab untuk memastikan dan mengesahkan ketepatan pembayaran dan penarikan balik insentif bulanan untuk Pasukan Jualan dalam masa yang dikehendaki.
    • Mengkaji dan memastikan proses pembayaran dan penarikan balik insentif dikuatkuasakan secara efektif. 
    • Menyediakan dan menyelaraskan bil bulanan bagi setiap unit perniagaan.
    • Memantau prestasi sebenar setiap kempen telepemasaran selaras dengan garis panduan syarikat.
    • Membantu dalam perlaksanaan kawalan operasi yang sewajarnya dalam kos bajet belanjawan.
    • Membantu dalam projek-projek yang tidak berjadual secara profesional apabila perlu.
    • Pemegang Ijazah atau diploma dengan pengalaman berkerja sekurang-kurangnya satu (1) tahun dalam bidang berkaitan.

     

    CRM 

    • Bertanggungjawab untuk membangunkan keperluan perniagaan yang dikumpul daripada maklum balas pengguna.
    • Memastikan peningkatan sistem dan menyediakan proses automasi untuk menambah baik dan memperkemaskan keseluruhan operasi Outbound Contact Centre.
    • Bekerjasama dengan pihak IT dan pengguna dalam unit perniagaan lain bagi memastikan proses perantaraan yang lancar antara aplikasi Outbound Contact Centre dan perniagaan yang lain.
    • Bertanggungjawab terhadap aspek-aspek teknikal dalam penyampaian penyelesaian hujung ke hujung, kaedah pengaturan, penggabungan sistem serta Ujian Penerimaan dan Ujian Fungsi.
    • Mendokumentasi proses-proses perniagaan ke dalam carta aliran, Panduan Pengguna dan SOP (prosedur operasi piawai).
    • Pemegang Ijazah dengan pengalaman bekerja sekurang-kurangnya dua (2) tahun dalam bidang berkaitan.
    • Berpengalaman bekerja dengan aplikasi CRM dan sistem pengurusan pangkalan data seperti SQL Server, MySQL atau sebarang perkakasan/sistem pusat panggilan yang lain.
    • Mempunyai pengetahuan dalam dokumentasi Projek IT seperti Pelan Projek, Spesifikasi Perniagaan, Spesifikasi Teknikal, Pelan Ujian dan Matriks Kebolehcapaian/ Pengguna.

    HUBUNGKAN SAYA DENGAN RECRUITMENT TEAM - OUTBOUND CONTACT CENTRE

    Chi Yng
    Wayne
    Janize
    Nama Penuh
    NomBor Telefon
    Kategori Dipohon
    Jawatan Dipohon
    Umur
    Alamat E-Mel
    Boleh Dihubungi Melalui

      Jenis fail yang disokong: PDF atau DOC tidak melebihi 2 MB.

      Thank You
      Produk Kami
      Perlindungan Hayat
      Perlindungan Perubatan
      Perlindungan Penyakit Kritikal
      Simpanan & Pelaburan
      Perlindungan Kemalangan
      Penyelesaian Hartanah
      Insurans Kenderaan
      Produk Dalam Talian
      Produk Kami
      Perlindungan Hayat
      Perlindungan Perubatan
      Perlindungan Penyakit Kritikal
      Simpanan & Pelaburan
      Perlindungan Kemalangan
      Penyelesaian Hartanah
      Insurans Kenderaan
      Produk atas talian
      Tahukan Anda
      Kesihatan & Kesejahteraan
      Kewangan & Insurans
      Galeri Video
      Statistik Kesihatan
      Tentang Kami
      Tentang AIA Bhd.
      Tentang AIA PUBLIC Takaful Bhd.
      Tentang AIA General Berhad
      Tentang AIA Pension and Asset Management Sdn. Bhd.
      Peluang Kerjaya
      Program Komuniti
      Acara & Promosi
      Peta Laman
      Bantuan & Sokongan
      Hubungi Kami
      Soalan Lazim
      Pengumuman Penting
      Hab Borang
      AIA Malaysia
      Menara AIA, 99, Jalan Ampang,
      50450 Kuala Lumpur
      AIA Bhd.
      1300-88-1899
      Untuk Pelanggan Luar Negara
      603 2056 1111
      AIA PUBLIC Takaful Bhd.
      1300-88-8922
      AIA General Berhad
      1300-88-1899
      AIA Pension and Asset Management Sdn. Bhd.
      1300-22-7771
      AIA Auto Assist / Roadside Assist
      1-800-88-8733
      Tahukah Anda
      Kesihatan & Kesejahteraan
      Kewangan & Insurans
      Galeri Video
      Statistik Kesihatan
      TENTANG KAMI
      Tentang AIA Bhd.
      Tentang AIA PUBLIC Takaful Bhd.
      Tentang AIA General Berhad
      Tentang AIA Pension and Asset Management Sdn. Bhd.
      Peluang Kerjaya
      Program Komuniti
      Acara & Promosi
      Peta Laman

      Laman web ini menggunakan kuki bertujuan untuk meningkatkan kemudahan pengguna. Anda boleh mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai jenis kuki yang kami kumpulkan, apa yang kami gunakan, dan cara menguruskan tetapan kuki anda di dalam Polisi Kuki dan Penyata Privasi.

      Bantuan & Sokongan
      Hubungi Kami
      Soalan Lazim
      Pengumuman Penting
      Hab Borang
      AIA Malaysia
      Menara AIA, 99, Jalan Ampang,
      50450 Kuala Lumpur
      AIA Bhd.
      1300-88-1899
      Untuk Pelanggan Luar Negara
      603 2056 1111
      AIA PUBLIC Takaful Bhd.
      1300-88-8922
      AIA General Berhad
      1300-88-1899
      AIA Pension and Asset Management Sdn. Bhd.
      1300-22-7771
      AIA Roadside Assist
      1-800-88-8733
      www.aia.com.my/roadsideAssist

      Hak cipta © 2023 AIA Group Limited dan anak-anak syarikatnya. AIA Bhd. 200701032867 (790895-D) AIA PUBLIC Takaful Bhd. 201101007816 (935955-M) AIA General Berhad 201001040438 (924363-W) AIA Pension and Asset Management Sdn. Bhd. 201201027147 (1011637-P) AIA Health Services Sdn. Bhd. 199601016211 (388561-T). Semua hak cipta terpelihara.
      Terma Penggunaan | Penyataan Privasi | Kod Tatacara | Peta Laman