Skip to main content
  • EN
  • BM
  • Search
  • AIA Malaysia
  • Produk Kami
  • AIA Vitality
    • Bagaimana AIA Vitality Berfungsi?
    • MAFAAT & GANJARAN
    • Testimonial Ahli
  • Tahukah Anda?
    • Kesihatan & Kesejahteraan
    • Kewangan & Insurans
    • Galeri video
    • Statistik Kesihatan
  • Tentang Kami
    • Tentang Kami
    • Tentang AIA Public Takaful Bhd
    • Tentang AIA General Insurance Berhad
    • Tentang AIA Pension & Asset Management (APAM)
    • Peluang Kerjaya
    • Program Komuniti
    • Pusat Media
    • Acara & Promosi
    • Piagam Pelanggan
  • Hubungi Kami
    • Hubungi Kami
    • Temui Kami
    • Soalan Lazim
    • Pengumuman Penting
    • Hab Borang
    • Tawaran dan Hak Istimewa untuk Pelanggan AIA
    • Perubahan Kitaran Bil Untuk Pelanggan AIA BHD | Pengumuman Penting | AIA Malaysia
    • Panduan dan Proses Tuntutan
  • AIA+
    • Log Masuk Portal Pelanggan
    • Pendaftaran Pelanggan
    • Log Masuk Portal Korporat
  • Investment-Linked Funds
AIA
  • Produk Kami

    Produk Kami

    Pilih daripada salah satu kategori di kanan atau klik untuk cadangan mengikut keperluan anda.

    Kami sedia membantu anda.
    Dana Berkaitan Pelaburan

    Dapatkan maklumat terkini mengenai dana-dana kami dan prestasi dana tersebut.

    Klik di sini untuk Laporan Prestasi Dana Berkaitan Pelaburan AIA 2022

    • Manfaat Pekerja

      Lindungi aset syarikat anda yang paling penting melalui penyelesaian kami yang menerajui pasaran.

    • Insurans Komersial

      Lindungi perniagaan anda daripada kejadian yang tidak diingini dan kerosakan.

    • Perlindungan Hayat

      Lindungi diri anda dan yang tersayang daripada ketidakpastian hidup dengan pelan insurans hayat dan takaful AIA.

    • Perlindungan Perubatan

      Elak perbelanjaan perubatan yang tidak dijangka dengan pelan insurans dan takaful perubatan AIA.

    • Perlindungan Penyakit Kritikal

      Fokus kepada pemulihan dan bukan komitmen kewangan anda apabila anda mempunyai pelan insurans atau takaful penyakit kritikal AIA.

    • Simpanan & Pelaburan

      Kekal dilindungi apabila anda menjamin masa depan anda dengan pilihan pelan perlindungan dan pelaburan AIA.

    • Perlindungan Kemalangan

      Lindungi diri anda daripada kemalangan dengan pelan perlindungan kemalangan diri AIA.

    • Penyelesaian Hartanah

      Biayai hartanah impian anda dan pastikan isi rumah dilindungi.

    • Insurans Kenderaan

      Dapatkan perlindungan komprehensif untuk kenderaan bermotor anda.

    • Produk Dalam Talian

      Dapatkan pelan insurans dan takaful kami secara dalam talian untuk perlindungan serta-merta.

  • AIA Vitality

    AIA Vitality

    • Bagaimana AIA Vitality Berfungsi?

      Ketahui bagaimana AIA Vitality mendorong anda untuk menjalani kehidupan yang lebih sihat, berpanjangan dan bermakna.

    • MAFAAT & GANJARAN

      Ketahui manfaat dan ganjaran yang boleh anda nikmati sebagai ahli AIA Vitality.

    • Testimonial Ahli

      Dapatkan inspirasi dari kisah ahli kami mengenai pengalaman mereka dengan AIA Vitality.

  • Tahukah Anda?

    Tahukah Anda?

    Panduan dan tip-tip mengenai topik kesihatan dan kewangan terkini.

    LIHAT SEMUA DALAM TAHUKAH ANDA?
    • Kesihatan & Kesejahteraan

      Kehidupan bermakna & sihat bermula hari ini.

    • Kewangan & Insurans

      Kewangan dipermudahkan.

    • Galeri video

      Video pendek mengenai topik kesihatan dan kewangan terkini.

    • Statistik Kesihatan

      Ketahui lanjut mengenai statistik kesihatan terkini.

  • Tentang Kami

    Tentang Kami

    Hampir seabad lamanya, AIA memenuhi keperluan jutaan orang yang sentiasa berubah di seluruh rantau Asia Pasifik.

    BACA LEBIH LANJUT
    • Tentang Kami

      Siapa kami, apa yang kami lakukan, visi dan anugerah-anugerah kami.

    • Tentang AIA Public Takaful Bhd

      Siapa kami, apa yang kami lakukan, visi dan anugerah-anugerah kami.

    • Tentang AIA General Insurance Berhad

      Siapa kami, apa yang kami lakukan, visi dan anugerah-anugerah kami.

    • Tentang AIA Pension & Asset Management (APAM)

      Siapa kami, apa yang kami lakukan, visi dan anugerah-anugerah kami.

    • Peluang Kerjaya

      Berminat untuk menyertai keluarga AIA? Carilah jawatan yang sesuai untuk anda.

    • Program Komuniti

      Berbakti kepada komuniti amatlah penting buat kami.

    • Pusat Media

      Kewangan, siaran akhbar dan maklumat lain mengenai AIA.

    • Acara & Promosi

      Acara & Promosi

    • Piagam Pelanggan

      Komitmen kami untuk Pelanggan kami

  • Hubungi Kami

    Hubungi Kami

    Kami bertekad untuk membantu menjawab pertanyaan anda dengan sentuhan perkhidmatan pelanggan yang memuaskan.

    Hubungi AIA
    • Hubungi Kami

      Tiada jawapan dalam bahagian FAQ? Hubungi kami sekarang.

    • Temui Kami

    • Soalan Lazim

      Ada soalan? Anda boleh dapatkan jawapan di sini.

    • Pengumuman Penting

      Maklumat berguna untuk pelanggan kami.

    • Hab Borang

      Perlukan borang? Carilah di hab borang kami.

    • Tawaran dan Hak Istimewa untuk Pelanggan AIA

      Nikmati tawaran dan kadar istimewa untuk pelbagai perkhidmatan yang disediakan oleh rakan penjagaan kesihatan kami.

    • Perubahan Kitaran Bil Untuk Pelanggan AIA BHD | Pengumuman Penting | AIA Malaysia

    • Panduan dan Proses Tuntutan

      Find Claims related information and guides here.

  • AIA+

    AIA+

    Urus pelan AIA dan manfaat pekerja anda, kekal sihat dengan AIA Vitality serta akses perkhidmatan kesihatan.

    Download AIA+
    Download AIA+
    Download AIA+
    Download AIA+
    • individual
      PORTAL PELANGGAN

      Urus pelan AIA, manfaat pekerja dan akaun AIA Vitality anda.

      Daftar Log masuk

    • corporate
      PORTAL KORPORAT

      Untuk kakitangan Sumber Manusia (HR) dan pihak pengantara mengurus portfolio faedah pekerja syarikat dengan lebih efisien.

      Log masuk

  • Language Select
    • EN
    • BM
  • Search
  • Contact Us
    • Hubungi Kami

      Waktu Operasi :
      Isnin – Khamis : 8.30pagi – 5.30petang
      Jumaat : 8.30pagi – 4.30petang

    • AIA BHD.

    • AIA PUBLIC TAKAFUL BHD.

    • AIA General Berhad

    • AIA Roadside Assist

Hubungi Kami
Sebelum | Selepas
Back to Top
  • {{title}}

    {{label}}
  • PENGUMUMAN PENTING

    Peringatan Mesra Kepada Pelanggan Kami


    Sila ambil perhatian bahawa AIA Malaysia tidak akan menghubungi pelanggan untuk membuat perubahan kepada polisi mereka, termasuk menawarkan pinjaman polisi. Jika anda menerima sebarang komunikasi berkaitan transaksi perkhidmatan yang mendakwa ianya adalah daripada kami, sila anggap ia sebagai penipuan dan laporkan kepada kami dengan segera.

    Memperkenalkan Borang Pertanyaan & Maklum Balas


    Untuk memastikan pertanyaan anda dibalas dengan lebih tepat dan efisien

    Perubahan Kitaran Bil Untuk Pelanggan AIA Public Takaful


    Kami akan mengubah kitaran bil auto debit bagi semua pelanggan AIA PUBLIC Takaful mulai 26 Mei 2023. 

    Perubahan Nombor Hubungan Program Rujukan Bantuan Kecemasan


    Bermula 1 Februari 2024, maklumat hubungan bagi khidmat Program Rujukan Bantuan Kecemasan (REA) bagi Produk Penyelesaian Sukarela Pekerja telah diubah kepada:  

    Perubahan Kitaran Bil Untuk Pelanggan AIA Bhd.


    Kami akan mengubah kitaran bil auto debit bagi semua pelanggan AIA Bhd mulai September 2023.

    KADAR FAEDAH


    Ketahui kadar faedah terkini di sini.

    Bayar Premium/Caruman anda melalui Jompay!


    Kami ingin memaklumkan bahawa bermula dari 1 April 2020, anda boleh membayar pembaharuan premium/caruman anda melalui perkhidmatan JomPAY.

    PENYATA PRIVASI DIKEMASKINI


    Harap maklum bahawa kami telah mengemas kini Penyata Privasi kami dengan menyertakan peruntukan-peruntukan yang berkenaan dengan ‘Personal Information Protection Law’. Anda boleh merujuk Penyata Privasi terkini kami di sini.

    AIA PUBLIC Takaful - Pelaksanaan Had Toleransi Baharu


    Pembayaran balik jumlah amaun yang kecil kepada pemilik sijil kami.

    AIA PUBLIC Takaful - Pelaksanaan Had Toleransi Baharu

    Wang Tak Dituntut


    Sekiranya anda masih belum mendeposit cek yang dikeluarkan oleh AIA kepada anda selepas tempoh satu (1) tahun, kami akan menyerahkan wang tersebut kepada Pendaftar Wang Tak Dituntut mengikut Akta Wang Tak Dituntut 1965.

    Surat dan Notis kini boleh didapati dalam aplikasi dan portal AIA+!


    Sukacita dimaklumkan bahawa mulai Februari 2023, anda boleh menyemak Notis Premium/Sumbangan anda dan juga surat dan notis berkaitan polisi/sijil anda yang lain dalam aplikasi dan portal AIA+. Notis Premium/Sumbangan dan surat lain berkaitan polisi/sijil dalam bentuk cetakan kertas tidak akan lagi dikeluarkan. 

    Ciri Baharu yang Menarik dalam MY AIA


    Tidak perlu lagi beratur panjang! Kini, anda boleh membayar premium polisi atau sumbangan takaful menerusi MY AIA dari keselesaan rumah anda atau di mana sahaja anda berada. 

    Pemindahan Lokasi Pusat Khidmat Pelanggan Sandakan


    Sukacita dimaklumkan bahawa Pusat Pelanggan kami di Sandakan akan berpindah dan memulakan operasi di premis baharu di Prima Square pada hari Isnin, 21 Februari 2022. 

    Panduan Perkhidmatan BANCA


    Panduan perkhidmatan menyediakan senarai perkhidmatan tambah nila bagi pelanggan yang berniat untuk membeli produk insurans hayat dari kakitangan penjualan AIA bancassurance.

    Panduan Perkhidmatan BANCA

    SOKONGAN TAMBAHAN UNTUK PELAN PERUBATAN YANG DISEMAK SEMULA


    Terdapat sokongan tambahan untuk pelan perubatan anda yang mana premium/caruman atau Kos insurans/ Tabarru’ telah disemak semula. Sila rujuk Soalan Lazim (FAQ) untuk maklumat lanjut.

    Penangguhan Bayaran Premium / Caruman


    Mohon penangguhan bayaran premium / caruman selama 3 bulan akibat COVID-19 atau Printah Kawalan Pergerakan (MCO).

    Peringatan Bagi Mengemaskini Maklumat Kad Kredit/Debit Baharu Anda


    Sila kemaskini maklumat kad kredit atau kad debit anda melalui My AIA supaya anda dapat terus membuat bayaran premium/ caruman melalui pembayaran bil automatik. Ini supaya perlindungan anda akan terus kekal aktif.

    Program Bantuan COVID-19


    Dapatkan maklumat tentang permohonan penangguhan pembayaran premium/caruman, penangguhan pinjaman serta butiran mengenai Tabung Saringan COVID-19 industri insurans dan takaful

     

    Prosedur Keselamatan COVID-19 di Pusat Khidmat Pelanggan AIA dan Terminal Layan Diri


    Keselamatan para pelanggan, kakitangan serta komuniti adalah keutamaan kami. Oleh kerana kami dikehendaki mengambil langkah tambahan yang sewajarnya bagi mematuhi prosedur operasi standard (SOP) dan protokol keselamatan, jangkaan waktu menunggu di Pusat Khidmat Pelanggan kami mungkin lebih lama daripada kebiasaannya. Kerjasama dan kesabaran anda dalam situasi ini amat dihargai.

    Panduan Perkhidmatan


    Jika anda bercadang untuk membeli produk insurans hayat atau menyertai produk takaful keluarga yang dipasarkan oleh para Perancang Hayat kami, anda boleh menikmati perkhidmatan nilai tambahan seperti yang dinyatakan.

    Service Guide
    Produk Kami
    Perlindungan Hayat
    Perlindungan Perubatan
    Perlindungan Penyakit Kritikal
    Simpanan & Pelaburan
    Perlindungan Kemalangan
    Penyelesaian Hartanah
    Insurans Kenderaan
    Produk Dalam Talian
    Produk Kami
    Perlindungan Hayat
    Perlindungan Perubatan
    Perlindungan Penyakit Kritikal
    Simpanan & Pelaburan
    Perlindungan Kemalangan
    Penyelesaian Hartanah
    Insurans Kenderaan
    Produk atas talian
    Tahukan Anda
    Kesihatan & Kesejahteraan
    Kewangan & Insurans
    Galeri Video
    Statistik Kesihatan
    Tentang Kami
    Tentang AIA Bhd.
    Tentang AIA PUBLIC Takaful Bhd.
    Tentang AIA General Berhad
    Tentang AIA Pension and Asset Management Sdn. Bhd.
    Peluang Kerjaya
    Program Komuniti
    Acara & Promosi
    Peta Laman
    Bantuan & Sokongan
    Hubungi Kami
    Soalan Lazim
    Pengumuman Penting
    Hab Borang
    AIA Malaysia
    Menara AIA, 99, Jalan Ampang,
    50450 Kuala Lumpur
    AIA Bhd.
    1300-88-1899
    Untuk Pelanggan Luar Negara
    603 2056 1111
    AIA PUBLIC Takaful Bhd.
    1300-88-8922
    AIA General Berhad
    1300-88-1899
    AIA Pension and Asset Management Sdn. Bhd.
    1300-22-7771
    AIA Auto Assist / Roadside Assist
    1-800-88-8733
    Tahukah Anda
    Kesihatan & Kesejahteraan
    Kewangan & Insurans
    Galeri Video
    Statistik Kesihatan
    TENTANG KAMI
    Tentang AIA Bhd.
    Tentang AIA PUBLIC Takaful Bhd.
    Tentang AIA General Berhad
    Tentang AIA Pension and Asset Management Sdn. Bhd.
    Peluang Kerjaya
    Program Komuniti
    Acara & Promosi
    Peta Laman

    Laman web ini menggunakan kuki bertujuan untuk meningkatkan kemudahan pengguna. Anda boleh mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai jenis kuki yang kami kumpulkan, apa yang kami gunakan, dan cara menguruskan tetapan kuki anda di dalam Polisi Kuki dan Penyata Privasi.

    Bantuan & Sokongan
    Hubungi Kami
    Soalan Lazim
    Pengumuman Penting
    Hab Borang
    AIA Malaysia
    Menara AIA, 99, Jalan Ampang,
    50450 Kuala Lumpur
    AIA Bhd.
    1300-88-1899
    Untuk Pelanggan Luar Negara
    603 2056 1111
    AIA PUBLIC Takaful Bhd.
    1300-88-8922
    AIA General Berhad
    1300-88-1899
    AIA Pension and Asset Management Sdn. Bhd.
    1300-22-7771
    AIA Roadside Assist
    1-800-88-8733
    www.aia.com.my/roadsideAssist

    Hak cipta © 2023 AIA Group Limited dan anak-anak syarikatnya. AIA Bhd. 200701032867 (790895-D) AIA PUBLIC Takaful Bhd. 201101007816 (935955-M) AIA General Berhad 201001040438 (924363-W) AIA Pension and Asset Management Sdn. Bhd. 201201027147 (1011637-P) AIA Health Services Sdn. Bhd. 199601016211 (388561-T). Semua hak cipta terpelihara.
    Terma Penggunaan | Penyataan Privasi | Kod Tatacara | Peta Laman